חטיבת הביניים הינה חלק בלתי נפרד של בית החינוך השש שנתי- בית חינוך אופק. מתחנכים בה כ-292 חניכים וחניכות, הלומדים בשתיים עד שלוש כתות בכל שכבת גיל ובנוסף להן שלוש כתות משלבות ללקויי למידה אחת בכל שכבה.
בשנים האחרונות מהווה החטיבה יעד מבוקש לקליטה בקרב משפחות וילדים מחוץ למטה אשר, וזאת בנוסף לתלמידים של בתי הספר היסודיים- גוונים, מעיינות, חופי הגליל ויסודי אפק, המזינים את אופק באופן מסורתי את חטיבת הביניים ניתן לייחד במספר מאפיינים מרכזיים:
תפיסה חינוכית המשלבת חינוך לגבולות ברורים עם דיאלוג מתמיד ומשמעותי בין מבוגרים לחניכים בדיקת הגבולות ועיצובם המחודש מהווים את אחד המאפיינים הבולטים של גיל התלמידים בחטיבת הביניים.
צוות המורים ובעיקר המחנכים עוסקים בדרך של דיאלוג מתמיד עם החניכים, בביסוס הגבולות ובהעמקתהמודעות לצורך בגבולות. כל זאת במטרה להפכם לגבולות פנימיים- אישיים.
מעבר הדרגתי מבית הספר היסודי לחטיבה המעבר מבית הספר היסודי לתיכון נחשב לאחד מן הצמתים המרכזיים והמשמעותיים בחייו של כל נער ונערה.
מחנכי החטיבה והמורים בה, משקיעים מחשבה ועבודה רבה, כדי להשתמש במעבר כהזדמנות לשינוי, התבגרות והתפתחות תוך התחשבות בקצב ובצרכים האישיים של חניך וחניכה.
צוות מחנכים ומורים מסור ואיכותי באופק בכלל, ובחטיבה כחלק ממנו, ישנו צוות מחנכים שמסירותו, אהבתו לילדים ולמקצוע כמעט שאיננה יודעת גבולות.
מחנכי החטיבה שמים להם כמטרה להוות עבור החניכים כתובת משמעותית להתייעצות והכוונה. הקשר האישי עם החניכים מאפשר למחנכים ליצור סביבה חינוכית תומכת ומכילה תוך דגש על מניעת אלימות. למידה משמעותית ומאתגרת מותאמת למאפייני הגיל ודרישות משרד החינוך ללמידה בחטיבת הביניים באופק שתי מטרות עיקריות: האחת הצבת אתגרים ופיתוח הסקרנות בתחומי הידע השונים,
והשניה, הקניית הרגלים ומיומנויות למידה, הנדרשים בכל שלבי הלימוד בתיכון ומעבר לו, בצד הצבת דרישות לימודיות, עזרה לתלמידים בעלי לקויות למידה במרכז הלמידה, והקדשת תשומת לב בשיעורים מיוחדים להקניית הרגלים מיומנויות למידה.
בשנים האחרונות מהווה החטיבה יעד מבוקש לקליטה בקרב משפחות וילדים מחוץ למטה אשר, וזאת בנוסף לתלמידים של בתי הספר היסודיים- גוונים, מעיינות, חופי הגליל ויסודי אפק, המזינים את אופק באופן מסורתי את חטיבת הביניים ניתן לייחד במספר מאפיינים מרכזיים:
תפיסה חינוכית המשלבת חינוך לגבולות ברורים עם דיאלוג מתמיד ומשמעותי בין מבוגרים לחניכים בדיקת הגבולות ועיצובם המחודש מהווים את אחד המאפיינים הבולטים של גיל התלמידים בחטיבת הביניים.
צוות המורים ובעיקר המחנכים עוסקים בדרך של דיאלוג מתמיד עם החניכים, בביסוס הגבולות ובהעמקתהמודעות לצורך בגבולות. כל זאת במטרה להפכם לגבולות פנימיים- אישיים.
מעבר הדרגתי מבית הספר היסודי לחטיבה המעבר מבית הספר היסודי לתיכון נחשב לאחד מן הצמתים המרכזיים והמשמעותיים בחייו של כל נער ונערה.
מחנכי החטיבה והמורים בה, משקיעים מחשבה ועבודה רבה, כדי להשתמש במעבר כהזדמנות לשינוי, התבגרות והתפתחות תוך התחשבות בקצב ובצרכים האישיים של חניך וחניכה.
צוות מחנכים ומורים מסור ואיכותי באופק בכלל, ובחטיבה כחלק ממנו, ישנו צוות מחנכים שמסירותו, אהבתו לילדים ולמקצוע כמעט שאיננה יודעת גבולות.
מחנכי החטיבה שמים להם כמטרה להוות עבור החניכים כתובת משמעותית להתייעצות והכוונה. הקשר האישי עם החניכים מאפשר למחנכים ליצור סביבה חינוכית תומכת ומכילה תוך דגש על מניעת אלימות. למידה משמעותית ומאתגרת מותאמת למאפייני הגיל ודרישות משרד החינוך ללמידה בחטיבת הביניים באופק שתי מטרות עיקריות: האחת הצבת אתגרים ופיתוח הסקרנות בתחומי הידע השונים,
והשניה, הקניית הרגלים ומיומנויות למידה, הנדרשים בכל שלבי הלימוד בתיכון ומעבר לו, בצד הצבת דרישות לימודיות, עזרה לתלמידים בעלי לקויות למידה במרכז הלמידה, והקדשת תשומת לב בשיעורים מיוחדים להקניית הרגלים מיומנויות למידה.

מירב אוחיון
מנהלת חטיבת הנעורים