חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חטיבת הנעורים

חטיבת הנעורים

חטיבת הנעורים אופק – מסע של התפתחות וגילוי עצמי

בלב ליבו של בית החינוך שלנו ניצבת חטיבת הנעורים, החטיבה מונה כ-600 נערות ונערים בגילאי 13-15. זהו מרחב שבו כל יום הוא הזדמנות לגדול, להתפתח, לגלות ולהתנסות. אנו מאמינים כי גיל הנעורים הוא תקופה קריטית בעיצוב האישיות, ולכן אנו מקדישים תשומת לב מיוחדת לכל היבט בחיי החניכים – הלימודי, החברתי והאישי.

מסע בן שלוש שנים

כל שכבה בחטיבה עוסקת בנושא שנתי המותאם לשלב ההתפתחותי:

  • שכבת ז’: “מי אני ומה מגדיר אותי?” – עיסוק בשורשים ובזהות האישית.
  • שכבת ח’: “מה מקומי בחברה?” – התמודדות עם קבוצת השווים וגיבוש ערכים אישיים.
  • שכבת ט’: “כיצד אני מוביל?” – פיתוח מנהיגות והכנה לקראת החטיבה העליונה.

למידה משמעותית

תכנית הלימודים שלנו משלבת בין מקצועות הליבה לבין לימודי הומניסטיקה, כשהכל נלמד בזיקה לנושא השנתי של כל שכבה. אנו מאמינים בלמידה חווייתית ורלוונטית, המחברת בין הידע הנרכש לבין עולמם של התלמידים.

מצוינות וטיפוח אישי

אנו מזהים ומטפחים כישרונות ייחודיים בדרכים מגוונות:

  • תכנית העתודה המדעית-טכנולוגית: מאפשרת לתלמידים מצטיינים להעמיק בתחומי המדעים והטכנולוגיה.
  • כיתות מרחב: מיזם חדשני הפועל זו השנה השלישית, המתמקד בשלושה עקרונות מרכזיים:
    1. קשר אישי: טיפוח יחסים משמעותיים בין החניכים ובין המחנך לחניכיו.
    2. למידה עצמאית: פיתוח מיומנויות של לומד עצמאי דרך עבודות חקר, למידה בקבוצות ושילוב אמצעים דיגיטליים.
    3. ביטוי והבעה עצמית: עידוד יצירתיות דרך אמנות, מוזיקה וקבוצות מצוינות.
  • שיתופי פעולה עם האקדמיה: אנו מקיימים פרויקטים משותפים עם מוסדות אקדמיים, המאפשרים לתלמידינו להתנסות בלמידת חקר משמעותית במגוון תחומים.

במקביל, אנו מקפידים על מתן מענה מותאם לכל חניך, תוך שימוש בשיטות הוראה מגוונות ודיפרנציאליות.

קהילה ושייכות

אנו מאמינים כי תחושת שייכות היא המפתח להתפתחות אישית. לכן, אנו מעודדים מעורבות פעילה של התלמידים בחיי הקהילה ובית החינוך – מהובלת אירועים חברתיים ועד עשיה חברתית קהילתית. כל חניך מוצא את מקומו או את הבמה שלו להביע את עצמו. 

דמות המחנך

המחנכים שלנו הם לב ליבה של החטיבה. הם אינם רק מורים, אלא דמויות משמעותיות בחיי התלמידים – מקור להשראה, תמיכה והכוונה. אנו מאמינים בשיח פתוח ואמפתי, לצד הצבת גבולות ברורים, היוצרים יחד מרחב בטוח להתפתחות.

בהתאם לתפיסתו של היינץ קוהוט, אנו רואים במחנכים “זולת-עצמי” משמעותי עבור התלמידים. קוהוט הדגיש את חשיבותם של מבוגרים משמעותיים בתהליך ההתבגרות כמקור לנראות, הכרה ואידאליזציה. דרך הקשר עם המחנך, החניכים מפתחים תחושת ערך עצמי, ביטחון ויכולת להתמודד עם העולם סביבם.

אתגרי גיל הנעורים

אנו מכירים באתגרים הייחודיים של גיל הנעורים ומתייחסים אליהם ברצינות. שיעורי המחנך והליווי הייעוצי מספקים מרחב בטוח לדון בנושאים אישיים וחברתיים, ולפתח כלים להתמודדות עם אתגרי הגיל.

חזון אישי

כמנהלת החטיבה, החזון שלי מושרש עמוק באמונה בפוטנציאל הבלתי מוגבל של כל חניך. לאורך שנות עבודתי בחינוך, מקידום נוער דרך חינוך כיתות מב”ר ואתגר וריכוז שכבה, ראיתי שוב ושוב כיצד אמונה אמיתית ביכולותיו של חניך יכולה לחולל פלאים.

בדומה לתפיסתו של חילי טרופר, אני מאמינה שחינוך הוא המפתח ליצירת חברה צודקת ושוויונית יותר. כל חניך, ללא קשר לרקע ממנו הגיע, ראוי להזדמנות לשאוף גבוה. תפקידנו כמחנכים הוא לספק את הכלים, התמיכה וההשראה שיאפשרו לכל חניך לפרוץ את גבולות הציפיות ולהגשים את חלומותיו. אני מאמינה שחינוך הוא לא רק על הקניית ידע, אלא על טיפוח אישיות שלמה – אדם שמסוגל לחשוב באופן ביקורתי, לפעול בחמלה, ולהיות אזרח פעיל ומעורב בחברה. 

אני רואה בחטיבת הנעורים מרחב של הזדמנויות, שבו כל חניך  יכול למצוא את הקול הייחודי שלו ולפתח את כישוריו. אנו שואפים ליצור סביבה חינוכית שמשלבת מצוינות אקדמית עם ערכים של סולידריות, אחריות חברתית ואהבת הארץ.

שירן פרי.

דילוג לתוכן